Endurance Cyclist lettem – Bartó Dávid beszámolója

Sziasztok!
Állóképességi kerékpáros - Endurance Cyclist lettem így születésnapom előtt egy nappal. 🙂 A napokban sikerült teljesítenem egy régi nagy álmomat a Budapest-Balaton-Budapest távot!
Ami a következő időeredménnyel jött ki:
- Az összes letekert távolság kilométerben: 426,56 km
- Biciklin töltött folyamatos tekerési idő (mozgási idő) 16 óra 50 perc
- A teljes idő pihenésekkel együtt: 23 óra 31 perc volt ezáltal egy jó majdnem 24 órás kalandban volt részem és voltam ébren.
- Az átlag sebesség: 25,3 km/h
- A teljes szintkülönbség: 1806 méter volt.
- Összesen 7298 Cal (Kalóriát égettem)
Erre a komoly teljesítményre a rengeteg edzésem, baráti tekerések, csapat edzések Roprint Racing Team, és ami nagy bátorságot adott Roland SportrekreációRoland Tóth (Tour The Alföld) rendezvény teljesítése adott egy óriási biztonság érzetet hogy megtudom csinálni, ami 314 km volt. A teljesítmény túrát nem egyedül tekertem le, az utamon elkísért egy csapattársam és mára már egy nagyon jó barátom Tammy K Gősi🙂 Együtt győztük le az akadályokat és a szelet is.
A napunkról: Budapestről a 11. kerületből indultunk hajnali 2 órakor. Hihetetlen de nagyon gyorsan lent voltunk Velencén. Tamara egy rövidnadrágban felül pedig a rövid mezen kívül egy hosszú mez volt rajta. Rajtam rövid mez, kar láb melegítő illetve egy szélkabát. Szerencsére Székesfehérvárt is sikerült elhagynunk forgalom mentesen. Sárszentmihálynak vettük az irányt. A hajnali órákban óriás élmény volt látni a mezőn az állatokat. Óriási nyulak szaladtak el mellettünk, őzikéket is láttunk és ami picit néha koncentrálós volt a sötétben a mezei egerek illetve sündisznók sprintelése keresztbe a főúton 😀. Amíg sötét volt saját tapasztalataim miatt is inkább a felezősávhoz voltunk közelebb nehogy hirtelen valami ki jöjjön elénk. Itt óriási segítség volt a Garmin radar lámpa. Éjszaka nem fáztunk, de ahogy jött fel a nap egy órán keresztül nagyon lehűlt az idő a páralecsapódás miatt. Az út tényleg patika volt! Mindenkinek merem ajánlani bátran. Balatonfűzfőre érkeztünk le. Picit megpihentünk és kb. 20 km múlva kaptam egy defektet 😀. Gyorsan kicseréltük a belsőt és haladtunk tovább. Felmásztunk Tihanyba és ott reggeliztünk. Utána szembe szélben végig tekertük az Északi partot ami annyira nem volt kellemes. Ezen az oldalt még egy ebédet is benyomtunk ami egy Taco tál volt: rizs, csirke, bab, saláta etc... Fordultunk a Déli part irányába és amiben nagyon bíztam az szerencsére teljesült is. Hátszelünk volt visszafele egészen Budapestig. Fonyódon még egy zápor elkapott minket de időben behúzódtunk és nem áztunk meg. (Kb. egy 10 perc alatt vége volt).
Balatonkenesén elbúcsúztunk egy nagy pizzával a Balatontól és útnak indultunk vissza Budapestnek. Forgalom mentesen haladtunk végig haza. Székesfehérvárig meg se álltunk, ott tartottunk a Mol kútnál egy kis pihenőt. Velencére érve úgy voltunk hogy megkerüljük a másik oldalt is és így hivatalosan két tavat is körbe tekertünk egy nap alatt. Mikor megérkeztünk Érdre még egy 5 percet kifújtuk magunk. Utána már teljes erőnkkel és sikerélményünkkel tekertünk haza. Másnap nem voltam fáradt aludtam kb. egy 7 órát. Este bekentük a lábunk, illetve edzés utáni fehérje shaket ittunk meg. Az óriási túra után másnap Tamas Szoóh barátomnak ígértem meg hogy lemegyünk Balatonra és bejárom a futóversenyének a pályáját, ami 50 km 683m szintkülönbséggel. (eszméletlen hogy ezt le fogja futni...) és ami igazolja is hogy nem fáradtam el a nagy túrámon pont ez a plusz 50 km táv volt a bizonyíték saját magamnak is. 2 órán belül teljesítettem komoly eredménnyel.
Táplálék és folyadék bevitelem:
2x protein szelet
1x nutrixxion zselés gél
2-3 pékáru
Egy nagy Tacho tál ( rizs, bab, csirke, saláta, szószok minden finomság benne)
Egy nagy tonnhalas pizza amit még meg is sóztam.
2x sótabletta 8x 650 ml víz ebből: 3 iso porral. 4x550 ml víz (kisebbik kulacs)